söndag 16 december 2007

Tredje Advent

IDAG VILLE Samuel prova på "Leos Lekland", alltså en jättestor föredetta industrilokal där man smällt upp ett tjugotal olika lek-attraktioner: rutschkanor, klätterväggar, basketkorgar, cykelbanor, luftkanoner och en massa annat roligt. Dyrt men kul var det, väl värt ett besök.. däremot var det skitsvårt att hitta dit, eftersom de skyltar de har satt upp var täckta av frost :)

Efter det var vi hos Fredrik och Susanne på traditionellt adventsfika - superskönt att sätta sig ner, äta och dricka gott och umgås med trevliga människor. På kvällen käkade vi hemgjord pizza och såg på "Shrek 2".

torsdag 13 december 2007


ALLA SPEL borde vara så här snygga.. det är otroligt inspirerande att knata omkring i en sån här miljö, se på djuren och bara vara. Inte slår det IRL men när det är grått och surt ute finns det få saker som känns bättre än att spendera lite tid i Cyrodiils skogar !

Ledig dag, skön dag..

INTE HAR jag då fått mycket gjort idag, precis. Fast å andra sidan, det var väl kanske just det som var meningen. Sov länge, klev upp och käkade långfrukost samtidigt som jag kollade klart på "Leo", Josef Fares nya film. Ruggigt bra, rekommenderas varmt ! Sen gick jag ut till bilen, stoppade in sladden till kupévärmaren och gick upp igen.. är man glömsk får man gå två gånger :) Eftermiddagskaffe och sen lite "Oblivion". Det är verkligen ett underbart spel och mer än så.. flera gånger har jag kommit på mig själv med att bara gå omkring och titta på naturen, det är så jäkla snyggt att man bara vill flytta dit :)

tisdag 11 december 2007


EN DROPPE i havet låter inte så speciellt. Men utan alla droppar skulle havet inte finnas.

Sug på den.

Genesis

I BEGYNNELSEN skapade Gud världsalltet på sex dagar. Vilken kille :) Själv har jag jobbat sexdagars-helg och är helt slut.. men i morgon är jag ledig hela långa dagen och eftersom vädret fortsätter vara uruselt - minus två och snöblandat regn - tänkte jag att jag skulle sätta igång med bloggandet lite på allvar. Så välkommen, kära läsare till min allra första monolog.
Här kommer jag väl att skriva om det som hänt, det som händer och det som kanske inte borde ha hänt ;) Ett helt vanligt liv alltså. En hel del bilder blir det nog också. Häng på !


----------------
Now playing: a-ha - Take On Me
via FoxyTunes